20 tips voor een winstgevende mailinglijst

 

Als zelfstandig dienstverlener is je nieuwsbrief een razendsnelle route naar meer klanten en meer omzet.

Hoe komt dat?

Je kunt er eenvoudig veel mensen mee bereiken, in het hart van je doelgroep. Als je het goed aanpakt, opent 30% tot 50% je nieuwsbrief.

Je hebt alle ruimte om je visie te delen en waardevolle tips te verspreiden. Daarmee bouw je al snel een vertrouwensband op met je ontvangers.

Het is een perfect vehikel om je commerciële boodschap te verkondigen. Het levert direct klanten voor trainingen, workshops of coachtrajecten op.

Reden genoeg dus om vandaag nog te beginnen met het boosten van je mailinglijst!

Hoe doe je dat?

Met deze 20 tips boek je geheid succes:

1. Zet op elke pagina op je website een aanmeldbox voor je nieuwsbrief. De beste plek is rechts bovenaan.

2. Maak die aanmeldbox opvallend. Gebruik een kleur die afwijkt van je huisstijl.

3. Noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief. Bedenk een pakkende naam of geef aan wat het oplevert.

4. Vraag om zo weinig mogelijk gegevens. Alleen een voornaam en e-mailadres is voldoende.

5. Maak een gratis weggever. Een cadeau stimuleert de aanmeldingen enorm.

6. Stel een doel voor het aantal abonnees. Dat geeft focus.

7. Maak gebruik van een professioneel e-mailmarketingsysteem. Ik adviseer Autorespond.

8. Schrijf waardevolle content. Iets waar je lezers echt wat aan hebben.

9. Plaats je artikelen ook op externe blogs en verwijs naar je nieuwsbrief.

10. Gebruik social media om je lijst te laten groeien. Zet je gratis weggever in je bio.

11. Zet samenwerkingen op met andere ondernemers die zich op dezelfde doelgroep richten. Je kunt dan profiteren van elkaars mailinglijst.

12. Je mag eenmalig zonder toestemming een e-mail aan potentiële nieuwsbriefabonnees sturen. Daarin vraag je of ze interesse hebben om jouw tips te ontvangen.

13. Vraag bij elke interessante ontmoeting een visitekaartje en zet die persoon op je lijst.

14. Stuur een persbericht (over je gratis weggever of een ander nieuwswaardig item). Benader lokale media. Daar is de kans op free publicity groter.

15. Vraag in elke nieuwsbrief om hem door te sturen aan andere geïnteresseerden.

16. Neem je nieuwsbrief of gratis weggever in je e-mailhandtekening op.

17. Organiseer een gratis teleseminar of webinar. Alle deelnemers komen op je lijst.

18. Deel na een presentatie aanvraagformulieren voor je gratis weggever uit.

19. Maak een pop-up op je site voor extra aandacht. Die laat je alleen zien bij nieuwe bezoekers.

20. Stuur minstens elke twee weken een nieuwsbrief. Pas dan word je “top of mind” bij je lezers.

Met een goed gevulde mailinglijst heb je goud in handen. Het is dan ook één van de onderwerpen in Meer klanten… meer impact!

Alle details over dit marketingprogramma – dat op 20 november van start gaat – vind je hier.

Je reactie op mijn tips zijn van harte welkom!

Nicolette Heinsbroek

2 Reacties

  1. Edwin

    Beste Nicolette,
    Heel erg bedankt voor je 20 tips. Dit is marketing en daar moeten we goed in worden. Want MARKETING is ALLES .Zelfs een goed product wordt door een slechte verslagen. HOE door hun BETERE MARKETING.
    Mvg Edwin

    Antwoord
  2. Nicolette

    Dank Edwin!
    Een slecht product zou ik zelf nooit kunnen verkopen. Maar goede producten verkopen zichzelf helaas niet zomaar…
    Groeten,
    Nicolette

    Antwoord

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.