Welcome to My Blog
Here is a basic blog layout with a right sidebarWat zie jij door jouw marketingbril?
Stel je voor... Je wordt uitgenodigd voor een radio-interview. Het gebeurde mij laatst zomaar en als het mij kan overkomen, waarom jou dan niet. Je zit onvoorbereid (en met klamme handjes) in de studio. Dat gebeurde mij ook. Om de spontaniteit in het interview...
Missie, mindset en marketing
In de afgelopen weken heb ik meer dan gemiddeld stilgestaan bij mijn visie en ideeën over succes. Over wat het is en hoe je het bereikt. Dat gebeurt blijkbaar automatisch bij zo’n bijzondere gebeurtenis zoals het 10-jarig bestaan als zelfstandig ondernemer....
Is dit ook het grootste obstakel in jouw bedrijf?
Een veelgestelde vraag aan mijn klanten is: “Wat is het grootste obstakel in je bedrijf?” Ra, ra, wat is het meest gegeven antwoord? Inderdaad: “Ikzelf!” Wat is dat toch hè? Dat we onszelf zo in de weg kunnen zitten. Dat we niet op onszelf durven vertrouwen....
Wat jij kunt leren van een plakje worst…
De slager doet het al sinds het begin van de vorige eeuw. Een plakje worst aanbieden. Gewoon omdat je klant bent. Een sympathiek gebaar. De slager hoopt dat je snel terug komt. En dan een groot stuk van die overheerlijke worst uit zijn eigen worstmakerij koopt....
Hoe je GEEN klanten krijgt met gratis sessies
Ongeveer anderhalf jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met het fenomeen "gratis sessies". Ik hoorde succesverhalen van coaches die er met het grootste gemak klanten mee binnenhaalden en er forse bedragen mee verdienden. Als loopbaancoach was ik gewend...
3 strategieën voor een omzetexplosie in 2013
Veel zelfstandige dienstverleners hebben een magere omzet. Ze verdienen vaak nog geen € 50.000 per jaar, terwijl ze vaak hoog opgeleid zijn en een bak aan ervaring hebben. Specifiek voor coaches geldt dat 45% van hen niet rond kan komen. Ze zijn gedwongen er...